Den 16 mars

Vaknade tidigt.
Laddad för Verdic Art
laddad att få måla och
lära mig fler principer.
Frukost avklarad.
Lunchen packad.
Då ringer kursledaren och
säger att kursen är inställd.
Hon har magsjuka.
Krya på dig säger jag,
lägger på.
 
Hmmmm, två dagar "fick jag" helt plötsligt,
hur ska jag fylla dem. 
 
Ett oskrivet helg-blad......
 
Jag börjar med Melodikrysset.
Beklagar mig på Facebook.
Genast får jag ett förslag:
- Ska du hänga med på skidtur till Huggsjöstugan? undrar Susanne
En och en halvtimme senare står vi på parkeringen med skidor på i solen!
Lite bakhalt senare väntar korv och detta......
 
 
 
 
 
Vad spanar hon på?
Jo, en del åker skoter till Huggsjöstugan,
en del åker skidor och 
en och annan tar flyget.........
 
 
 
 
 
 
 
Vi kom oss hem också.
Jag ville inte gå in.
Så jag bytte skor och 
tog sen SpinOfHope-passet i öronen och
promenerade ut igen. 
Hamnade på stan.
Pratade med olika bekanta
och köpte blomma till svärsonen 
som jag sen levererade med andra paket.
 
 
Modomatchen var igång medan vi fikade tårtor och 
snyggaste bullarna.
Tills kamrat Gun kom och hämtade mig för en "En mans föreställning"
Hade inga förväntningar men det var så kul och 
jag skrattade gott,
bland annat till att Jens Nilsson inte väljer att bli gatsten i sitt nästa liv.
 
En mans föreställning
http://www.scenkonstbolaget.se/enmansforestallning
 
 
Så tacksam över min dag.
Så tacksam över att Susanne hörde av sig om skidturen.
Så tacksam över att Gabriel hade kalas och jag fick komma.
Så tacksam över att Gun ville ta med mig på förställningen.
 
Allt har en mening
även om det inte alltid blir som man tänkt sig, 
eller hur!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gun Nordfjell

Underbart då livet pågår och man tar för sig av det som bjuds.Puss

Svar: Fånga dagen. Puss
Ulrika Engfors Holmbom

2013-03-17 @ 10:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0