Sorg

"Nu har pappat fått frid!
Han somnade in för ett par timmar sen"
fick jag på sms härom kvällen.
 
En rolig man,
stolt över sin familj och
väldigt positiv
har gått ur tiden.
Mina tankar går till hans familj som är kvar,
de kommer att ha sorg,
men som min kamrat sade:
Jag har så många fina roliga,
positiva minnen av min far,
som jag kan ta fram.
 
Döden ger perspektiv,
döden startar tankar,
döden fick mig att vara vaken.
Verdic Art skrek det i min kropp,
jag måste måla,
fast timmen var mer än sen.
 
När jag var färdig,
hade jag målat ett djur
vars betydelse säger att
du ska släppa allt som du har för händerna
och du ska få inre balans. 
 
Du släppte taget och
nu har du balans igen.
 
Vila i frid
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0