Nyårscheck 5

Hur var det nu med nyårslöftena.
  • 1 Börja yoga. Inte ett dugg, är helt oduglig fast jag skulle behöva ALL yoga. Nu började Ulrika Sundqvist med uteyoga i Strandparken from den 10 juni. Men måndagar är liksom ingen bra dag. Bra ursäkt va!
  • 2 Inte söka jobb och utbildning Inte sökt utbildning denna månad, helt ok. Även om jag kollat upp om jag skulle kunna gå färdigt ledarskap- och coachingprogrammet. Men det går inte, alltså söker jag inte någon utbildning. Jippi! Och så var det detta med jobb. Jag undrar om jag ska fortsätta som syvare. Jag älskar mitt jobb som coach, men gillar inte detta med regler och alltid-måste-säga-rätt fakta. Nu när jag sitter med slutbetygsuträkningar, måste jag veta när de gick ut, hur mycket de har kvar och vad de sen ska ha det till och en massa annat. Liksom inte jag. Kan jag kanske byta arbetsplats inom kommunen.
  • 3 Vara glad. Att vara glad på golfbanan, att vara glad på spinningscykel, att vara glad på fritiden är glatt och lätt. Tror att Häxansurtant håller på att checka ut
  • 4 Tänk efter före. Bättre och bättre
  • 5 Golfen. All vaken, ledig tid går åt till att spela golf. Tyvärr måste jag ibland jobba ;)

Summasumarum: Vad vore livet om jag bara stod stilla på en plats? Vad vore livet utan sol? Vad vore livet utan golf, släkt, vänner och golfvänner? Kanske yogan är en vintertidsaktivitet. Kanske jag hela tiden måste vara på väg någonstans i tanken, även om jag oftast är kvar i min situation.

Hmmm, får reflektera vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0