Bildskönt

En bild kan säga mer än tusen ord.
En bild är så talande.
En bild är en symbol.
En bild.............................
 
Så jag går till jobbet den 11 juni och förundras över allt vackert. Kanske inte bilarna men det som är runt omkring såsom naturen, husen och alla blommor. Jag kan ju inte låta bli att fota. Och jag skänker en tanke till hon som planerat det sköna, vår stadsträdgårdsmästare Elisabete Strand Hübinette. Tänk att kunna rama in staden med färg, att våga ta bort träd, att öppna upp och bjuda in. Tror aldrig jag sett så många äta i parkerna som i år. I bland får man inte ens plats på en bänk. Folk ligger i Hamnparken och solar, vilket var omöjligt med häckar och stora träd förut. PickNickFestivalen på grönområdet vid Villa Kiosken.Yoga och Konserter i Strandparken, vem saknar Folkets Park? Staden lever upp med ljuset. Staden lever upp med grönskan och den som har hjälpt till och gjort det möjligt är Örnsköldsviks stadsträdgårdsmästaren.
Vem saknar den förra?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0