Vädrets makter

Så var det dags för en av årets roligaste golftävlingar, Eclectic.
Det går ut på att du går 18 hål och du måste "håla ut".
Du äter sen lunch och
går om de 18 hålen,
men du behöver inte slå slag på alla hål
om du inte vill,
men du kan förbättra resultatet.
 
Detta år hade vi regn i 13 hål,
då spelade jag bra.
Sen hade vi sol i 23 hål,
och då spelade Susanne bra,
när hon dessutom blev av med regnkläderna.
Här är vi på hål 13 första varvet och
hon försöker hänga upp ALLT i parplyet för torkning.
 
När vi sen började spela andra rundan,
var det sol och vackert väder.
MEN åskan börjde mullra runt oss.
Skulle vi hinna innan regn och blixtar kommer över oss?
Det gjorde vi faktiskt!
 
 
Ordförandes fru gick bollen före oss.
Här tog hon en bild på mig och Suss
när vi är på andra  varvets hål 14.
Visst är det mäktiga färger!
 
Ser också här att jag och Suss matchar varandra.
Alltså vi var tillsammans på banan i cirka 9 timmar,
och jag tänkte inte på det.
Fast vi hade ju regnkläder på oss i början..........
 
 
 
Ett av det roligast igår,
var att här på hål 14
förbättrade jag scoren med fem slag.
Första varvet hålade jag ut på 10 slag.
På varv två hålade jag ut på 5 slag,
som är lika med par.
Lycka!
 
Det roligaste annars var väl att Suss slår ett kanonslag på hål 8 varv två.
Och sen började hon steppa och flaxa.
Jag trodde hon var sur över slaget,
som jag tyckte var superbra.
Men hon blev förskräckt över att klubbhuvudet gick av och
flög som en järnbumerang förbi mig.
Jag trodde det var en sädesärla.........
Sen upptäckte vi hur mycket hon saknade sin järnsexa,
men allt har en mening,
så hon fick lära sig spela med en annan,
som var jättebra.
 
Nästa år ska jag nog spela Maraton-golfen
denna dag i stället.
Då är det 72 hål att gå,
18*4 och då måste man håla ut på alla hål och
man startar kl 04:00 på morgonen och är väl färdig kl 23:00.
Utmaning!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0