Träning

Inledning till träningsrubriken
 
Jag är på en affär i stan.
Kön är 30 minuter lång och personalen är en.
Resten av personalen i personalrummet för att fira en anställds nya bäbis,
märker jag när personalen väller ut med mamman, barnet, vagnen och presenten.
När det blir min tur,
är inte mitt fall lätt,
det involveras två personal.
Du får beställningsvaran om tre veckor,
"kom sent på dagen", blir uppmaningen till mig, "så är den klar".
Dagen när jag ska hämta varan,
ringer expediten på morgonen (?) och lämnar ett kostnadsförslag
och skjuter på leverensen 14 dagar.
Jag fattar ingenting,
för jag sade att det var ok om det var under en viss summa,
och det var det.
Konstaterar att en detalj
som skulle vara med oss på bröllopet stryks.
Men ringa samma dag som leverans,
mystisk dimridå lägger sig i min tanke.
När jag sen ska hämta varan,
är den glattiga personalen på tårna,
men hittar inte min vara,
fast de letar på fyra olika ställen
av två personal.
NU andas jag i fyrkant
och vad har de för ordning!
När det sen konstateras att den inte har kommit,
då ser jag rött.
Jag ber om att få inlämningslappen,
slänger ut mig att det har skjutits på förut och
att vi hade planerat att ha med detta på bröllop.
De ber om ursäkt och säger att jag får komma tillbaka.
Jag hinner med att visa när det skulle vara färdigt
det står på baksidan lappen,
hinner säga att jag skickar nog min man,
när varan kommer!
Arg som en tjur
rusar jag ut i värmen
in på Matstudion för att köpa världens goaste skinksallad.
Får anstränga mig att inte vräka ur mig massa ord,
som inte passar varken på Matstudion eller
till den ursnälla kocken som servar.
Sätter mig ensam på en bänk,
äter och börja reflektera,
varför blev jag såååå arg?
Först och främst skötte personalen detta dåligt,
jag kommer inte att gå in i denna butik mer,
men jag ska ju vara vuxen,
fast jag inte fyllt 50.
Vad hände?
Kan lägga till att cirka EN timme efter mitt besök i affären,
ringde de och talade om att varan hade kommit.
Så precis, eller hur!!!
 
Här kommer själva innehållet till rubriken
 
Härom dagen kände jag min kropp.
Den har liksom jäst.
Magen är fyrkantig och
ändan känns som om den fyller ut.
Då ser jag kopplingen till ilskan,
jag har tränat för lite!
Jag har inte fått utlopp för energin som ska ut,
jag har inte rensat tankarna,
jag har ätit och druckit som vanligt,
jag har varit stillasittande och
endast golf har varit min mentalamotion.
För lite motion gör ju mig arg, det vet jag ju!!!
 
Igår spinning och
sen blir det två pass till i veckan plus golf.
 
Pratade med en väninna som hade sagt exakt likadant.
-Jag måste träna för att få energi och bli snäll på semestern.
 
So here we come, Friskis!
Tänk om alla skulle bli snälla och energiska av träning,
what a wonderful world...........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0