Ren (o)tur

en söndag på norrfällsvikens golfklubb och 5-slaget,
som betyder att 5 städer i västernorrland tävlar på 
5 hemma-golfbanor, och bästa klubb vinner efter 5 tävlingar
 
vi är 4 som börjar på hål 12
när vi gått en bit pekar någon på renen som står och äter,
han bor här och hade följt med en av spelarna kvällen innan.
söt är han och go,
alltså renen.
han följer oss
han gillar min bag
han går bredvid mig
vi är kompisar
när herrarna ska slå ut MÅSTE han gå förbi
och beta på andra sidan
tills alla slagit ut
då äter han en stund till,
tittar upp
ser att vi har gått och
får lite panik så
då galopperar han emot oss
tills han kommer i kapp
då saktar han ner och
går bredvid mig igen.
varje gång jag stannar,
står han och liksom pratar med min bag.
han gillar visst rött
han tror kanske att vagnen är en kompis
så håller vi på i 5 hål,
sen stannar han på ett fint betesställe. 
vårt rena fina spel stannar på det hålet.
när vi sen är färdiga
är han vid klubbhuset,
jag försöker ge honom hundmat,
ett barn och renen är skeptiska
men han är söt och
vill inte ha gräs heller
fast tant Ulrika försöker ge honom.
I alla fall,
bilden ovan med mig och renen
blev sen en lite historia på facebook.
Jag tänkte bara att det var en ren och skär naturupplevelse,
en annan tyckte att han var ett offer för Junselevargen och
skulle tillbaka till sin flock och ägare.
Jag har spelat många gånger på Norrfällsviken,
och de har alltid haft strörenar på banan.
Så Junselevargen får mitt stöd och 
kanske ägarna till renen ska tipsas om att det finns ren på banan.
Fast denna ren har ju varit i ortstidningen...
Oh, deer säger bara jag
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0