Min första semesterdag IDAG

Hmmm, vad ska jag göra?
Hur mycket ska jag hinna?
Hur blir vädret?
 
MEN VÄNTA NU!
Jag ska bara vara i golf och
träna golf och
träna kroppen och
njuta och
vara med vänner
och äta.
 
En sak som har slagit mig när jag har "suttit inne" på kontoret,
är att ALLA har klagat på vädret.
Det har varit för kallt, för blåsigt, för varmt, för lagomt..........
JAG ska inte kommentera vädret,
jag ska vara nöjd att jag FÅR ha en betald ledighet.
 
Och vill jag vara upp tidigt på morgonen ska jag vara det,
UTAN att en klocka ska bestämma när jag ska kliva upp.
Jag ska vakna själv,
jag ska ligga kvar och
klia min älskade hund bakom örat eller
kanske på magen
och bara längta efter frukost,
blåbärsskogen,
golfsving,
källarrensning eller
annat som ännu inte finns i min kalender.
 
Kom härliga sommarsemester,
ta dig i min famn och vi ska njuta i tre veckor.
 
I LOVE IT!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0