Lördag den 13e

Skjutsade min man
Ut i hjortronskogen,
fick ihop cirka 10 liter på en timme med Katarina 
Här är början
 
 
och hundarna sprang på myren,
men var är Zigge?
 
 
....inte här.....
 
 
 
och inte här.....
 
 
 
........och inte här,
men här var det fler hjortron!
 
 
När jag var liten,
gick i skolan och 
läste om bomull.
Förstod jag inte varför det odlades bomull i USA
när vi hade det på myrarna här.
Förstår fortfarande inte......
 
 
Sen for vi hem,
jag åt lunch med mor.
Sen for jag med kompis Jocke och 
spelade golf på Veckefjärden i hettan.
Kan säga att min hund blev lite överhettad,
så hon fick duscha,
men inte Jocke.
 
 
Han fokuserade på sin andra 18-hålsrunda och
plockade in 41 poäng och
jag fick njuta av hans sällskap och
min nya driver,
min nyaste kompis.
Vi hann innan regnet...
 
 
När regnet kom 
satt vi på en altan och åt lax.
Sverige vann över Finland i EM-fotboll,
och sen var dagen slut. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0