Helgen som va`

Då var det dags för en tripp till inlandet.
Kanske inte den plats som jag har som förstaplats på min gilla lista,
men jag kan ändra mig!
Jag som inte alls tål mygg,
hade garderat mig med myggmedel och allergitabletter.
Men var var alla flygfän?
Det kan ju vara riktigt skönt i inlandet när man slipper myggen.
Sen måste jag säga att värdskapet och
det trevliga sällskapet gjorde ju en stor del av den trevliga sömniga vistelsen.
Kan säga att luftombytet gjorde min man så trött att han sov hela lördagen till kl 15
och sen gick han först och lade sig på kvällen.
Mycket mat och dryck var väl helgens tema annars.
Slött, mycket surr och lugnet,
gjorde att vi laddade batterierna.  
Tack alla som bidrog till helgens trevligheter.
Framförallt tack till värdinnan!
 
Fiskelyckan var dock inte god.
 
 
 
Men korvgrillningen var kanon!
Måste säga att jag älskar verkligen lammkorv.
Fick också prova på kalkonkorv,
som kan rekommenderas.
 
 
Decibell hade koll på gården och
oss alla.  
 
 
Även att gårdskatten dök upp,
och då beslöt den nya gårdshunden Decibell 
att hon skulle jaga bort honom från hans revir.
Hon var stolt,
han mest förvånad.
 

 Visst är det en vacker blomma och färg
 
 
Såg nästa konstgjorda ut i kameran 
 
 
Vi kunde njuta av en pampelmousse från France,
tack Carina!
 
 
 
På fredagen bjöds det på grillad lax med bea-sås i folie.
Magiskt gott!
På lördagen grillades det älg, kyckling, entrecote och
sparris samt
avokadoröran och varm potatissallad.
 
 
 
Till det blev det en mycket kraftig Amarone.
  
 
 Efterrätten var en magsisk liten bakelse.
 
 
Kvällen avslutades med att tjejerna spöade killarna i sällskapsspelet.
Jippi!
Innan dess hade gamlingarna spöat ungdomarna i staffettkubb
tre gånger i rad.
Erfarenheten gick före skönheten!
Jippi
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0