Håret

Jag har ALDRIG haft långt hår.
Men ska jag ha långt hår så måste det ske innan 50 årssträcket.
Så jag började spara i fjol,
och jag sparade och
sparade och
sparade och 
det går sakta,
så jag bestämde mig för att prova med löshår.
Känns lite olagligt och provocerande.
 
När nu våren kom och mitt hår blivit axellångt,
så sade min frisör 
tillika dotter
att nu är det dags att införskaffa löshår.
 
För att jag skulle få känna och
hon skulle visa,
tog hon lite gammhår.
Det blev väl sådär....
 
Men bära eller brista,
vi köper hem och testar.
Blir det inte bra så får det väl tas ut.
 
Så kom bröllopet när håret skulle i och
med rätt frisör,
med rätt frisyr,
med rätt make up och 
med rätt outfit,
var i alla fall jag nöjd med resultatet.
 
 
Mina kamrater kände liksom inte igen mig,
men de tyckte jag såg yngre ut och 
jag kände mig lite yngre och 
lite mallig över mitt långa hår.
Tack kära dotter för att du gjorde det möjligt <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0