Fel fokus?!

Jag var så trött
att jag inte orkade se hela Sverige-Italien matchen färdigt.
Ursäkten heter: kliva upp och jobba
Dagen därpå ville jag absolut läsa Aftonbladet på nätet,
om vad jag missat
och väntade mig hela framsidan om fotbollen.
Men som första rubrik hade de
"Kuba erkänner, vi hade vapen".......typ.
QUE?
Jag kollar adressen
konstaterar att jag är på rätt adress,
scrollar ner.
Ok, det var en bild på glada fotbollsspelare
som vunnit med 3-1.
Men ännu mer fokus är det på
Måns Zelmelöv och Anton Hysén !?!?!
QUE?
Jag fattar ingenting,
måste läsa.
Det är inslag med rörlig bild,
där en manlig reporter intervjuar.
Det visar sig att Måns vill att Asllani ska komma till Allsången,
QUE?
och Anton har skrivit på twitter
att hans fru spelar när Olivia Scough spelar.
QUE?
HÄR tappar jag fokus.
Det första som slår mig är,
om Måns skulle skicka samma fråga till Zlatan?
Den andra är om någon känd kvinna skulle skriva att min man spelar,
skulle reporten fråga samma fråga till Rasmus Elm?
Var är fokusen på fotbollen, framtiden och glädjen?
OM männen hade vunnit en EM-match
hade media fyllt halva tidningen,
nätet och i flera dagar,
fel av mig, korrigering:
veckor FÖRE och veckor EFTER.
Men damerna är vidare i EM och
Kuba får större plats.
Diskriminering?
 
Läser vidare en annan dag,
att Pia Sundhagen är helt knäckt av all uppståndelse,
inte runt fotbollen och laget,
utan det är NU laget ska visa att de kan spela fotboll och
locka alla till sig,
såsom unga tjejer, media, sponsorer, supportrar.......
Och ändå när EM i fotboll slår publikrekord alla kategorier.
QUE?
 
År 2013 är det inte kul att ha sina genusglasögon på.
Kan bara hoppas att tjejerna går hela vägen,
vilket killarna aldrig har gjort i modern tid,
eller?
Men vad gör väl det,
de kan fortfarande leva på VM-brons från 1994.
Ironi?!?!
 
Länge leve den könlösa fotbollen!
 
Det är stor uppståndelse runt landslaget under EM.
 
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2013/article17153502.ab
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0