Avstressande

Jag kan vara trött,
jag kan vara sur,
jag kan vara stressad
MEN
när jag kommer ut på golfbanan,
är det som om allt det negativa rinner ur kroppen
eller kanske slås ur min kropp
ut genom klubbhuvudet,
över i bollen och
jag kan bara stå där och
se att det negativa försvinner
med bollen.
 
Ibland måste jag dessutom stanna upp och
bara njuta av att jag
får vara med vänner,
får vara ute,
gå i sakta mak,
känna vinden i håret och
bara fokusera på en sak:
nästa slag.
Eller möljigtvis analysera det förra slaget för
mig eller mina medspelare.
Jag behöver inte tänka på annat
jag MÅSTE vara här och nu.
Det är som yoga eller ridning.
 
Och ibland måste jag dokumentera
och kanske sjunga  lite Pugh
"små lätta moln,
ser jag på min himmel,
min himmel som är blå"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0