Svaret är ALLT

När det diskuteras dieter,
så finns det ju en uppsjö och
alla är liksom bäst.
Enligt företagshälsovården
för några år sedan
föreläste de om dieter och
konstaterade att
alla dieter hjälper dig att gå ner i vikt.
Men frågan är,
hur ser dieten ut på längre sikt,
det fanns inte så många dieter som hade forskningsresultat.
 
Så hittade jag denna notis om en känd skådespelare:
Ashton Kutcher lades in på sjukhus bara dagar innan inspelningen av kommande filmen om Steve Jobs efter att ha tagit sig an Apple-grundarens fruktdiet. Skådespelaren gjorde allt han kunde för att på ett så trovärdigt sätt som möjligt kunna gestalta Jobs, och han ändrade till och med sina matvanor till att bara äta frukt, nötter och frön. Men den plötsliga kostförändringen fick tvingade Ashton att uppsöka läkare.

 – Dieten kan leda till allvarliga problem. Jag slutade på sjukhus två dagar innan vi började filma, säger han till AP och fortsätter:

 – Jag vek mig dubbel av smärta. Mina bukspottskörtelsvärden var helt uppåt väggarna, vilket var väldigt skrämmande, med tanke på omständigheterna.

 Jobs dog i cancer i bukspottskörteln 2011

 

http://noje.se.msn.com/kandis/kutcher-till-sjukhus-efter-steve-jobs-fruktdiet#image=1

 

Helt plötsligt kommer jag och tänka på en historia jag hörde på slutet av 80-talet.

 

En lärare ställde frågan på ett skriftligt prov: Vad är giftigt?

Eleverna skrev DDT, gift, medicin, klorin och så vidare.

Alla fick fel.

Svaret var: ALLT, om det feldoseras!


Kommentarer
Postat av: Gun Nordfjell

Underbar tolkning! Snor texten till min hemsida och hänvisar till dig kloka du. Puss Puss ha en bra dag!

Svar: Du är rolig du. Puss
Ulrika Engfors Holmbom

2013-01-31 @ 07:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0