Porrfiske

Jag fiskade ganska mycket med min far när jag var liten.
Jag kan tycka att det är trevligt att emellanåt dra upp sin egen fisk till middag.
Sportfiske har jag förstått är något som räddar kvar fisken, 
men det är inte riktigt min grej.
 
Den observanta Fb-vännen Karin har hittat denna genussajt,
som jag måste dela med mig.
För mig blev det en känsla av gammal Lektyrblaska eller
kanske en bild från 60-70-talets syn på svenskar
INTE en sportfisketidning. 
 
Vad tycker du om denna fisketidning? 
Ur ett genusperspektiv för fiskare,
undrar jag väldigt mycket vad kvinnorna gör utan fiskeutrusningen.
Och jag hoppas såååå att det är varmt i vattnet.
För är det någonting jag kommer ihåg från min barndom,
var att i det vattnen som vi fiskade i,
där var det så kallt att jag knappt ville borsta tänderna,
för det ilade av det kylda vattnet.
Bada, var inte ens att tänka på!
 
Vad tycker du när du ser bilderna med dina genusglasögon?
Klicka på bilden så kommer du på rätt sida och kan bilda dig en uppfattning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0