Nära skilsmässa

Om en glömd lapp kan orsaka skilsmässa,
då är jag nära nu.
 
Vi veckohandlar alltid.
Förra veckan tog jag handlingslistan och
stoppade ner den i fickan
med 300% säkerhet. 
När vi kom in på affären var den spårlöst försvunnen.
Magi!
Den hittades bakorm kupévärmaren
efter handlingen.
Alltså trolleri är en underdrift!
 
Igår säger jag till min man 
att jag tar handlingslista och kupong
med mig till jobbet 
så vi kan fara direkt på affären.
Jag lägger lappen på bänken i hallen,
men tänker att det är nog bäst
att jag stoppar ner den i väskan på en gång.
Sagt och gjort.
 
Väl på parkeringen stoppar jag ner handen i väskan.
Det slutar med att hela väskans innhåll ligger på sätet,
men ingen av innhållet är handlingslistan.
Jag börjar småfnittra men 
när jag tittar på min mans arga ögon,
förstår jag att det är fel läge. 
Fattar fortfarande inte,
men lappen låg hemma på stolen i hallen,
när vi kom hem.
Magi!
 
I alla fall,
förra veckan missade jag fem saker från listan.
Igår missade jag tre. 
Undrar om jag kommer ihåg alla nästa gång eller
om det blir skilsmässa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0