Louvren - ett måste

När vi var till Paris i augusti
kom lusten att kliva ner i Louvren.
 
Nu var det dags.
 
Några saker kan man väl säga innan.
  • De röntgar alla väskor innan man går in.
  • Du köper biljett i automat för att se museet.
  • Förstår dem som köper ett årskort
  • Du kan hyra en psp för guidning.
  • Alla under 25 år går in gratis om de kan legitimera sig.
Mycket bra för att få unga att gå in på museeum.
 
Denna gång ville jag bara komma in och
  • SE byggnaden
  • SE Mona-Lisa och 
  • SE om jag vill komma tillbaka.
Svaret är ja,
men jag förstår dem som har årskort för det ÄR stort.
 

 
 
 
 
Entren
 
 
 
 
 
Takmålnignar
 
 
 
 
OCH här skulle ju Mona-Lisa komma in i bild.
Men hon finns bara i min mobil.
Jag tordes inte ta bilder,
var liiiivrädd att blixten skulle gå av.
 
Reaktionen är dock 
- VAD LITEN HON ÄR!
Det sade jag när jag kom till gänget.
Strax efter kom Carina och säger,
- VAD LITEN HON ÄR!
 
Kan säga att vi blev lite besvikna.
Med tanke på att på motsatt sida
hänger en tavla som var typ 8*6 meter.
 
Några fasta byster och..........
 
 
........några lösa
 
 
 
Hmmm, denna kända staty nedan,
stod högst upp 
och liksom vägledde oss till Mona-Lisa.
Det är suddigt för vi fick inte ta med blixt.
Men kan säga att den står lååångt bort.
Jämför med nästa bild
 
 
Här ser ni trappen och detta är bara EN liten del av allt på Louvren.
 
 
Jag blev fascinerad av dessa färgade skulpturer i marmor och....
 
 
deras badkar.......
i lila!!!!
 
 
Gang on tour!
 
 
 
Läs mer på deras egen hemsida
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0