Löftesreflektion

 
  • Yogan har startat, check
  • Jag ska inte söka jobb, än så länge funkar det.
  • Golfen, ska börja tänka på den.
  • Vara glad, där känner jag att jag har en brist i motivation och tanke. HUR ska jag göra? Mina tankar går till skrattyoga. Vet att det funkar, men känns lite fånig. Kanske måste jag se en glad film, eller träffa folk som får mig att gapskratta högt. Googla på ordet skrattyoga ska jag börja med. Och sen kan jag ju både yoga i skratt och virja. Check

 

Skrattyoga från http://sv.wikipedia.org/wiki/Skrattyoga

 

Skrattyoga är en yogaform som bygger på fysiska övningar i skratt. Den indiske läkaren Madan Kataria grundade 1995 en skrattklubb och har även beskrivit principerna för skrattyogan i boken Laugh for no reason (2002). Övningarna är inte direkt kopplade till humor; i stället försöker man i grupp sätta igång skrattreflexerna genom att tillsammans sjunga skrattljud. Enligt Kataria inducerar skrattövningarna kemiska och fysiologiska förändringar i kroppen som ökar chanserna för att bli lycklig.Det finns över 5000 klubbar för skrattyoga världen över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0