Ödet?

Jag har inget tålamod.
Jo, det har jag faktiskt!
Det vill säga att det har blivit bättre med åldern.
Tack god G för att bli gammal!
 
Men ibland blir jag lite otålig och undrar 
Hur LÄNGE ska jag vänta?
NÄR är det rätt stund? 
VAD väntar jag på?
Hur många tecken ska man få, innan rätt stund kommer?
VEM vet när det kommer?
Tänk om jag missar tillfället..............
 
Ja, ja det är väl bara så att jag får sätta mig ner en stund till och vänta.
Fast det gör jag ju inte heller! 
För carpe diem hinns ju inte med,
när jag inte hinner med veckorna som flyger iväg.
Har fullt upp med att konstatera att det är måndag 
ibland. 
 
Suck och vänta i flykten får väl bli min tanke,
med denna bild. 
 
 
 
https://www.facebook.com/www.torkildskold.se
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0