Gammal skåpmat 2

  

18 år mot 28 och 40 år‑ Vad är skillnaden?

 

Musik

18 år   Ju högre volym desto bättre

28 år   Dr Bombay ger mig huvudvärk

40 år   Klart man gillar allt som är modernt, eftersom man alltid lyssnar på barnens musik.

 

Kärlek

18 år   När kommer jag att träffa den rätte?

28 år   Nu har jag hittat den rätte för femte gången.

40 år   Alla är nog likadana, lika bra att ha kvar samma

 

Kläder

18 år   Tajt, kort och färgglatt

28år    Svart, svart, svart

40 år   Vad ser jag smalast ut i?

 

Kondomer

18 år   Gud, vad pinsamt!

28 år   Gud, vad praktiskt!

40 år   Gud va länge sen

 

Sex

18 år   Hur ska jag tala om hur jag vill ha det?

28 år   Hur ska jag tala om att jag inte orkar?

40 år   Hur skall jag hinna?

 

Livsfilosofi

18 år   Ta dagen som den kommer.

28 år   Pensionssparande, det är grejer det.

40 år   Nu är det mina intressen och mitt liv som gäller

 

Barn

18 år   Bara jag inte blir med barn!

28 år   Tänk om jag är steril!

40 år   Undra när barnbarnen kommer

 

Kändisar

18 år   Wow! En kändis!

28 år   Vem är det?

40 år   Är väl inte märkvärdigare än alla andra

 

Smink

18 år   Bara ingen ser mig osminkad

28 år   Läppglans och mascara. Klart.

40 år   Antiridge och plastik är det som återstår

 

Arbete

18 år   Svårt att välja

28 år   Svårt att ta ledigt

40 år   Svårt att prioritera

 

Mat

18 år   Vem vill ha sushi när det finns varmkorv?

28 år   Vem vill ha nedmalt slaktavfall när det finns sushi?

40 år    Vad går snabbast

 

Solning

18 år   Solskyddsfaktor 0

28 år   Solskyddsfaktor 28.

40 år   Skiter i solskyddet man skall ju liks dö i alla fall

 

Kroppen

18 år   Ser min rumpa okej ut i de här byxorna?

28 år   Hur ser mitt kolesterolvärde ut, doktorn?

40 år   Nu är det kört

 

Föräldrar

18 år   Omständiga

28 år   Oumbärliga

40 år   Outhärdliga

 

Ålder

18 år   Men jag är 23, jag lovar.

28 år   Men jag är 23, jag lovar.

40 år  Tjej låter väl bättre än tant?

 

Uteliv

18 år   Vi måste gå på det nya stället.

28 år   Kan vi inte se en videofilm istället?

40 år   Gud va många som är frånskilda

 

Pengar

18 år   Lite pengar, men få räkningar

28 år   Mer pengar men fler räkningar

40 år   Mer pengar och ännu fler räkningar

 

TV

18 år   Vi får inte missa Bevvan på söndag

28 år   Va! Är inte Dylan med längre?

40 år   Vadå, vilken då?

 

Största önskning

18 år   Fred på jorden. Skrota alla vapen

28 år   En löneförhöjning vore inte fel

40 år   Tänk om nån såg MIG

 

Värsta mardröm

18 år   Tänk om jag gör bort mig!

28 år   Tänk om jag aldrig hittar någon att dela mitt liv med!

40 år   Vad händer med barnens framtid

 

Drömkillen

18 år   Lång, mörk, snygg, sexig, muskulös, rik och charmig

28 år   Snäll

40 år   Huslig och händig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0