Nyårscheck 7

Hur var det nu med nyårslöftena.
  • 1 Börja yoga. Men är jag lite blind eller! Mitt i all stress faller polletten ner. Yoga på sommaren för mig är ju faktiskt golf. OK, jag blir inte smidigare, men det mentala, fokus och avstressen är ju samma. Tror jag fattade det när en kvinna som sett mig stressa innan en tävling, kom fram till mig och sade: Hur kan du spela så bra när du var så stressade innan? Jag svarade henne att när jag var på hål två då var all stress borta och jag var bara här och nu, med två lugna gentlemen som medspelare. Det är ju en av anledningarna till att jag går på yoga, att stressa ner. Stretchen får jag väl ta itu med till hösten. Faktum är att jag hade sådan träningsvärk efter ETT grundfyspass så jag bokade av lunchspinningen en fredag (spelade golf efter jobbet i ställtet) och var sen på extrayoga på
  • 2 Inte söka jobb och utbildning Inte sökt utbildning denna månad! Men jag har tackat ja till en utbildning. Kommer inte att söka fler jobb. Ingen vill ha en tant med kompetens, så jag blir kvar här där jag är.
  • 3 Vara glad och nöjd. Å det är jag.
  • 4 Tänk efter före. Gör det hela tiden, tycker jag själv. Blir lite väl mycket nu innan flytt.
  • 5 Golfen. All vaken, ledig tid går åt till att spela golf. Nu har min man tagit lektioner och fått ok för hans spel, men fått höra att han spelar för lite. Så ops, då måste jag ställa upp. Åsså är jag ju fadder och unga och gamla kompisar har tagit grönt kort så jag MÅSTE..........visst skrev jag förra månaden att det börjar likna ett missbruk?

Summasumarum: Livet rullar vidare och det är semester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0