Påskens mat

Måste bara säga att jag har en man som är gudomlig på att laga mat.
Han rakt skämmer bort mig.
I helgen har han också skämt bort min mor.
Kärlek!
 
Hela påsken har också bjudit på dryck och sol också.
 
På fredagen blev det raggmunkar, med Ramselefläsk och lingonsylt.
Här gjorde faktiskt jag smeten, 
och skötte gräddningen.
 
 
 
Det är vinterns mest underbara utelunchmeny.
 
På kvällen blev det plankstek.
Alltid lika gott.
Fast på bilden fattas såsen.....
 
 
Till det var det julklappsvin från sonen.
Grannen Mats sade att "det var lent i munnen."
Kan bara hålla med
 
 
Hotellfrukosten är framdukad.
Min man är sååå ironisk ibland och 
tycker att jag tar kort på ALLT.
Förstår inte vad han menar.
Här var han snäll och tog kort så jag skulle slippa 
 
 
Åsså kort på skinkan också
 
Påskbuffé till lunch.......ute i solen naturligtvis!
 
 
När man vill vara för sig själv en stund.....
 
 
På kvällen sen åt vi något så gudomligt gott,
att jag tror jag hörde änglar sjunga.
En lammstek med gräddsås och rostade rotfrukter.
Kan inte beskrivas i ord.
Men kan säga att när vi skulle lyfta den ur grytan fick vi vara två.
För den föll sönder i bitar,
så mör var den. 
Drägglar fortfarande.
 
Dag tre blev det kycklingmackor i mackjärnet över eld och
vi åt ute i solen naturligtvis.
Till middag blev det påskbuffé igen,
men det gjorde ingenting.
För vi skulle ha åkt hem men valde att stanna i solen
och då fick det bli påskamat igen.
 
Påsken har nu runnit förbi.
Vardagen väntar med vardagsmat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0