Min man o jag

Jag och min man har kommit på att vi är särbos. 
Vi bor i samma lägenhet,
men vi är sällan där tillsammans.
Han är där på veckorna, 
själv,
när jag är ute på uppdrag.
Jag är där på helgerna,
själv,
då har "bor på annan ort".
 
Vi sköter dock lägenheten och
vardagssysslorna tillsammans.
Sen har vi gemensam vårdnad om hunden.
 
Det kanske är fel att säga särbos,
kan något annat modernt ord skulle passa?
samsär
vuxensär
(nä, det hette ju särskola för vuxna förut)
frilansare
särvän
kärsärvän
make
Hmm, får fundera vidare
 
Våra grannar tycker docka att INGEN av oss är hemma särskilt ofta.
För på sommaren måste vi spela golf.
Längtar!
Och då är vi ju tillsammans mycket,
men inte hemma,
förutom då när min man är på annan ort.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0