Ketchup

- En liten eller stor? frågar jag min man.
- MEN en lite naturligtvis!!!!
Jag tar den lilla, väger den i handen, sneglar på den stora.
Suckar och lägger ner den lilla i vagnen.
- Fattar du att det är 23 år sedan vi köpte en liten till vårt hem,
säger jag till min man, med lätt darr i rösten.
Han ger mig en mycket konstig blick och
fortsätter vår vandring i livsmedelsbutiken.
 
Det slår mig att vanor ändras när barnen flyttar hemifrån.
Ketchupflaskan blev liksom symbolen för att en epok har gått i graven.
Min kära dotter har överkonsumerat ketchup i alla tider
alltså denna stora flaska..
Vi var lika fascinerad VARJE måltid
som hon använde ketchup att det blev sååååå mycket på maten.
Nu behöver vi knappt en liten,
vi kanske skulle kunna sluta med ketchup.
Hmmm, funderar vidare!
 
Men nu är det ju så att man upptäckt att OM du är ute efter antioxidater,
då är ketchup bättre än tomater.
Kan det vara så att min dotter alltid vetat om det,
eller är det så att de skulle kunna forska på henne som ett levande exempel.
Hmmm, tål att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0