Styling

I våras skulle min dotter ha en tjejträff hemma hos oss.
- Bara så att du vet kommer jag att byta gardiner i ert sovrum.
- Varför det, undrade jag. Ni behöver väl inte vara i vårt sovrum.
- Men de kommer att gå på toaletten och då ser de IN i sovrummet.
- Stäng dörren.....!!!!!
- (här-får-jag-en dödlig-blick-till-svar)
 
Sagt och gjort,
när vi kom hem på kvällen
hängde "mina" vackra röd-svart-blommiga i fönstret.
Nu kom ju hösten
fönstrena är putsade och
jag ska hänga upp ful-gardinerna..
Gardiner som måste vara säkert tio år gamla.
Alltså både hängt huset och lägenheten
Måste säga att det tog emot,
det gick helt enkelt inte.
 
I fredags fick jag en snilleblixt och 
for in på Hemtex och
vips for det 530 kr.
Men resultatet blev superbra
och sängen blev renbäddad.
 
 
 
 
Efter spinningpasset och middagen
tog det faktiskt emot att styla sovrummet.
Med stylingen kom ju också fållning av gardiner,
tack gode g för att det finns stryk-fållning,
och sen for hela strykhögen också.
Nu ska du ju också läsa,
att vi hade tvättstugan också.
 
Superduper trött,
men extremt nöjd var jag dock
när jag stöp i säng klockan 22:15
på fredagskvällen.
 
Och hela dagen har jag sjungit på Linnea Henrikssons,
Lyckligare Nu,
och det stämde just där och då 
och mest hela tiden................
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0