Söndag

I går kväll var det allsång i lägenheten under.
Men jag gosade ner i soffan och såg tv4 filmen,
Förtrollade från 7 år.
Lämpligt förustägbar film till att vänta ut en förfest med.
Samtidigt har jag ju imma på linsen och
ont i ögat så....
Värre var det att några började snickra
så där 0745 i morse.
Endast i 10 minuter,
men endå,
VI hann i alla fall vakna.
Ut med hund och sen frukost.
Mannen med fönsterputsning i sikte och
jag med dammsugning.
Nu är det så att i min familj,
dammsuger jag inte mer än en gång per år.
Och då blir det stökigt.
Blev lite förvånad när dammsugaren lät konstig,
jag fick börja med att byta påse
för den hade passerat överfull för länge sedan.
Tror jag bytte påse förra året,
om jag nu tänker efter.
Men nu åker allt fram för att bli dammfritt.
 
Även soffan fick sig en duvning med mattpiskardelen.
 
Ser att Stefan vänt förödelsen ryggen.
 
Torkade även golv
hann gå igenom några lådor,
skafferiet,
sopskåpet
sen
sade min man ironiskt att jag
nog skulle bara göra lite till
innan blodpaltslunchen.
 
I väg till Puttom för en första fadderrunda med kära kamrat Marie.
Ganska kul att få vara med någon som är ny,
dels för att bli påmind om hur svårt det är i början och
att också kan se att jag faktiskt har utvecklats på dessa sex somrar.
 
Tur att vi missade ett kalas förra helgen,
så vi kunde ta igen det hos svägerskan denna helg.
En fantastisk ugns-köttfärsrätt med mozarella i
kan inte stava till rätten, typ carellone
 
Lättare är att stava till den superdupergoda kokosrullen
 
Det enda som blev lite tråkigt
är väl att andra svägeskan och svågern
skulle ta med presenten,
men glömde den.
Ja, ja......
men det räcker ju gott och långt med
 god mat och trevligt sällskap.
 
Nu är det soffan som gäller i en nystädad lägenhet.
Inte helt fel så här en söndagskväll i september.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0