Läskigt

Nu tycker jag att tiden flyger iväg
Veckorna bara flyger fram och
jag hinner med att förstå att det är fredag
inte ens måndagen går sakta.
 
Igår på morgonen var jag på Friskis.
I omklädningsrummet efter Flexpasset,
stod jag och beklagade mig över att tiden går så fort.
 
När jag sen sitter vid datorn
vid 11-tiden,
ser jag på min dataklocka och
tar upp mobilen.
Då ser jag att min mobilklocka
sackar efter fem minuter.
Hur är det möjligt när den ska vara satellitstyrd?
Min kollega E sade att det är omöjligt....
 
När jag sen kommer hem på lunch.
Då har köksklockan också börjat sacka efter,
cirka en halvtimme sen morgonen.
Och då ska du veta
att min man bytte batteri på den förra veckan!
 
Vad är det som händer?
Är det något omen,
någon som vill säga oss något?
Någon som vill att vi ska stoppa tiden.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0