Torsdag

Kanelbullens dag.
När jag klev in i Trekanten
doftade det kanelbullar i hela byggnaden
tack vare Trekantens cafeteria.
Underbart så där klockan sju på morgonen.
Hade ett annorlunda vägledningssamtal.
Ganska sjukt att jag säger annorlunda,
för varje samtal är unikt.
Dock lite mer speciellt när jag får använda
det magiska vertyget New Start för att inventera.
Lunch med godaste, hemgjorda, nya pizzan.
Sen fick jag vandra upp till Komvux för att möta vår nya chef;
Lisbet Andersson  på ett p-möte och
presentera vår verksamhet på Lärcentrum och
äta kanelbulle!
Väl hemma hade jag Sveriges gladaste hund,
hon studsade, hoppade och sprang ut.
Har nu köpt biljett hos min dotter på Självfallet,
för att gå på föreläsning på tisdag:
"Det blir alltid som man tänkt sig"
Tur så hann jag putsa av fönstret
i det tomma rummet innan mörkrets inbrott
varför heter det inte utbrott?
Iväg på spinning.
Fattar inte att jag bara sitter och fånler
under hela passet.
Men jag kan inte låta bli,
för det är sååååå kul att vara ledare!
Hem och sen pimpa upp rummet
med filosofin;
man tager vad man haver och
gratis är gott...........
Kanske inte helt gratis,
någon gång tidigare i livet har vi ju köpt prylarna.
Men återvinning och
second hand
känns mer rätt i tiden.
Är väl inte 100 nöjd,
men inte 100 onöjd heller.
Hann med också att städa av båda badrummen
och vattna blommor
innan jag stöp i säng kl 22.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0