Plötsligt

Kliva upp i mörker
Klä på sig
Göra sig i ordning
Äta frukost
Borsta tänder
Gå ut med hund
Packa matväskan
Gå till jobbet
 
Igår slog det mig någonstans på Viktoriaesplanden
Vad är det som händer?
Hur meningsfullt är livet, i vardagsrutinerna?
Allting gick plötsligt i ultrarapid,
och jag var så nära på att bara vända om,
för att dra täcket över huvudet med
en varm hund tätt intill.
Stunden var där kanske i trettio sekunder.
Men det var läskigt.
Sen började hjärnan tala om att
inte kan jag göra det
då kommer andra bli drabbade
när jag inte utför mina måsten.
 
Till jobbet
Läsa mail
Serva
Ringa samtal
Möten
Gå hem
Laga mat
Ut med hunden
Blogga
Kvällstvagning
Sova vid 22:30
 
Meningsfulla vardagen.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0