Husdjur

Denna bild florerar på Facebook
 
 
Ja, vad ska jag säga?
Måste dock erkänna att jag tänker på Decibell.
Min dotter skulle definitivt hålla med.
Hon tycker att vår hund kommer mer i första rummet,
än vad hon och hennes bror gör.
 
Igår läste jag i någon hundtidning jag får,
just om rasen Chinese Crested Dog.
Jag skrattade.
För prinsessans beteende är rastypiskt.
Bland annat står det att rasen
vill inte ha en assistent,
de klarar sig ändå.
Också att de är superduktiga i lydnad,
när de själva vill.
Tycker de inte att de vill,
då gör de inte vad matte vill.
Kan ju nämna att jag lämnade min hund på agilitybanan
för många år sedan.
Det var då jag bestämde mig för
"aldrig mer".
När HON ville var hon bäst och kunde ALLA hinder.
När hon inte ville,
kunde hon sätta sig framför ett 10 cm högt hinder,
titta på mig och "säga":
- Menar du att jag ska hoppa över detta EN GÅNG TILL?
eller
- Men snälla du, jag har ju redan visat att jag kan!
Detta lynne gjorde inte mig till en bättre handler.
Det roliga var,
att när jag var så otroligt arg och
lämnade henne på banan.
Då kom hon efter mig och
lydde hela vägen.
Till och med hon,
förstod att nu hade hon gått för långt.
 
Kan inte förstå att hon är bortskämd och älskad.
Jo just ja,
hon har en husse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0