Hockey

Jag tycker inte att hockey är så där jättekul att se live,
och jag är inget Modofan.
Jag gillar inte att betala 250 kr för att se....
Kan säga att jag bor i fel stad
när det gäller den biten.
 
Ikväll var det billigt att besöka Lyan
för att få se Ulvöhockey.
 
http://ulvohockey.se/
 
Glad ihågen satt vi oss nära isen.
Precis när jag sätter mig,
och tittar på spelet.
Tänker jag:
- Wow! Isen är vit. Nej, den är jättevit!
Och när hjärnan registrerat och 
skickat ut information,
då hakar ögonen på.
De börjar fimla med skärpan,
gör spelarna suddiga,
skickar också en signal till magen 
som börjar liksom snurra. 
Så i pausen går killarna ut,
jag ställer mig i ett hyfsat mörkt hörn,
och låter ögonen se på annat.
Men det är bara att inse fakta;
Åk hem och lägg dig i soffan,
innan ett migränanfall sätter igång,
migrän som jag aldrig brukar ha.
 
Så hur stora är oddsen på att en person
får åka hem från en hockeymatch för att 
kontrasten mellan vit is och mörka spelare blir för stor?
Skulle ha bettat på det...........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0