Affirmation

Oj vad jag har jagat, inte älg, utan mig själv!
Tack vare mig själv (?) har jag hittat tillbaka.
 
Jag gick en utbildning för snart sju år sedan.
När jag nu läser materialet,
om vad jag kom fram till att jag vill göra i framtiden,
det vill säga nu,
ser jag att det jag skrev för sju år sedan,
stämmer med vad jag tycker och vill idag.
Det känns som jag har kommit hem,
fast jag trodde att jag skulle bort.
Och jag ser vilka vägskäl som har fört mig hit.
Nu är jag inte förvånad över de dörrar som stängts.
Det var ju för att jag skulle öppna en annan.
En dörr som jag själv ville igenom men inte visste.
 
Läskigt eller inte....Slump eller medvetet....
 
Som exempel kan jag berätta en lite historia OM metodent:
 
Härom veckan satt jag med en tjej
i fördjupad vägledning.
Hon skulle sätta en rubrik,
hon kunde inte komma på någon, sade hon.......
Då sade jag vad jag såg:
- Jag tycker att du skulle kunna sätta rubriken "Egen företagare"
Det var tyst en stund sen sade hon:
- Jag såg det också, men vågade inte be dig skriva ner det.
Det blev liksom på riktigt, det blev från ett annat håll det blev en sanning.
Gången därpå, råkade vi hamna på detta ord igen.
Denna gång var det en bestämd dam som visade att hon ville använda sig av rubriken "Egen företagre".
Jag skarttade till och undrade hur det kändes nu,
från vånda till beslutsamhet.
- Jag törs tro på det nu. Nu när jag fått ut det ur huvudet....
 
Affirmation, bekräftelse, är ju nu helt inne just nu.
Något som jag som studie- och yrkesvägledare hållit på med......länge.
Alltså det du sätter ord på och visutiserar blir till slut en sanning.
 
Tänk att min sanning och framtid 
fanns i min tidsskrifsamlare.
Tänk att jag nu slipper jaga.
Tänk att "slumpen" har fört mig dit jag vill..............
 
 
Vad skrev jag då för sju år sedan?
DET är en annan historia............
 
 

Kommentarer
Postat av: Gun Nordfjell

Kolla på Malin Hammar på YouTube.
Hon pratar om attraktionslagen.
Puss

Svar: ok
Ulrika Engfors Holmbom

2012-10-25 @ 10:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0