Städdag

En lördag hemma och utan måsten.
Då städar jag och min man köket.
Jag menar storstädar.
Vi plockar ur alla skåp, rensar och torkar.
Fram med spisen, torkar i och bakom.
Rensar städskåpet.
Torkar kyl och skafferi.
Så idiotiskt tråkigt men
alldeles, alldeles underbart efteråt.
 
Hittade några vattenflaskor i ett skåp.
Min man anser att jag släpar hem dem,
men jag har ju fått dem och 
vill ju inte vara oartig att tacka nej. 
Ska nog erbjuda dottern några.
Snyggt blev det dock när de hamnade i rad,
alla elva.
 
Tyvärr tog orken slut när två överskåp och
diskbänksskåpet är kvar.
Men det gör inget,
det kommer fler dagar.
 
Nu väntar middag på restaurang,
DET är vi värda!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0