Mysa på

Julen är mysig,
Julen är massa måsten.
Ibland är det skönt att efter alla måsten,
få måsta piffa, pyssla, mysa och frossa.
 
I helgen var vi i Solberg;
svägerska, svåger, mor, svärmor, hund,
min man och jag.
Det blev en effektiv helg på arbetslägret,
för alla inblandade.
Vi storstädade
i källarens sovrum, 
i matkällaren, 
i tvättstugan,
i färgrummet.
Kastade in ved,
lagade skoter,
sydde nya gardiner,
putsade fönster, 
och till slut piffet som mor och jag fick göra.
Lycka!
 
 
Ovan nya gardiner och julstjärnor-
Mor kommer precis på vem det är på tvn.
Hon rakt pekar och berättar sen vem det är.
Vem det var?
Det har jag glömt!
 
 
Sista året som pappstjärnorna får lysa.
 
 
Ny duk och julstakar inför middagen. 
Myspys med släkten!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0