IceBug

Min man köpte nya vinterdäck till bilen
för att kunna ta sig säkert till och från jobbet,
åsså köra på jobbet åsså förståss.
 
I tisdags var det blankis när jag halkade ner till Friskis
och sen vidare till jobbet.
Hem med buss och halkade.
Halkade ut med hunden.
Iväg med buss igen till plats att besöka.
Halkade tillbaka till jobbet.
 
DÅ VAR RÅGET MÅTTAT!!!!
Vet att det heter måttet är rågat
 
Jag hade bestämt mig!
 
Gick bara in och köpte mig ett par egna icebugs!
 
äkert 
 
Säkert de dyrast skorna jag köpt i hela mitt liv,
men nu ska jag ta mig säker till mitt jobb och 
jag behövde inte fyra nya bara två med dubbar.
 
Längtar för första gången i mitt liv efter halka igen!
Fast mest längtar jag nog till Kenya och ohalka......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0