Förändring

Jag står i mitt vackra hus. Min sambo Justin kommer in. Jag säger åt Stefan: - Gör det nu. Stefan slår Justin väldigt mesigt, Jag blir förbannad och tar tag i Justins fötter och slänger hans kropp så att huvudet slår i hörnet på köksön. Nästa smäll tar i kylskåpet.Han är slapp i kroppen.Jag konstaterar krasst. - Nu är han död! Jag slänger in honom i extrarummet. Som en slapp fågelskrämma rasar han ihop i hörnet. Ser då att alla bakpulverburkar ramlat ur köksön. Jag ställer mig på knän och plockar in burkarna i skåpet. Jag är ensam förrutom Decibell. Jag måste till Frankfurt! Måste lämna hunden till mamma. Hon kan ju inte vara ensam med en död husse. Hur ska jag kunna lämna mat till hunden utan att mor ska misstänka något? Nu får jag klippa mig och blondera mig som Marie Fredriksson. Jag drar ett djupt andetag.

Jag vaknar.
 
- FAN, jag har MÖRDAT Justin Timberlake!!!!
 
Hjärtat slår.
Jag har panik.
HUR kan jag drömma så här?
Jag har dåligt samvete.
Tar drömboken och slänger den på frukostbordet.
- Vad har du NU drömt som ska analyseras före klockan sex en måndag morgon?
 
Jag förklarar och söker på ordet mord i min drömbok.
Läser:
Du vill försöka döda något som du inte gillar hos dig själv.
NÄHÄ!
Kan ju säga att jag har väl både en och två egenskaper
som jag skulle kunna ta död på.
Fortsätter att läsa:
Fundera på vem du tar livet av,
den personen kan ha någon egenskap som du själv skulle vilja ha
NÄHÄ!
Justins Timberlakes dans och kreativa skrivande
vore ju inte HELT fel att ha.
 
Bläddrar vidare till död.
Börjar skratta när hjärnan vaknar och 
tar kommandot.
Hjärnan har stenkoll på att död betyder förändring.
Du vill ha en förändring i ditt liv,
du står framför en. 
 
Jag andas ut och
känner mig lite lättad
På väg till Friskis börjar jag skratta och
tänker på tavlan jag målade i söndags,
en stor tavla med rubriken
 
"Kreativitetens födelse"
Det är ju där jag är,
det är det jag ska satsa på:
den kreativa förmågan.
 
 
 
Måste säga
att jag skäms fortfarande över min dröm,
men glad att jag analyserat den och förstått meningen i den.
 
Förlåt Justin!
 

Kommentarer
Postat av: Gugge

ha, ha ha! Vilken himla tur att du har drömboken!! Jag undrar vad det är för förändring i ditt liv som du vill göra? "härifrån" ser det ut som om du har ett himla bra liv, fina barn, hund, Stefan, kanonvänner, motion mm..:-)
Jättefina färger i tavlan, vad kul det måste vara att måla sådär spontant.. Kram!

Svar: Fattar du ångesten!!!! Kanon med drömboken. Love it!
Ulrika Engfors Holmbom

2012-11-22 @ 08:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0