Torsdag

Oj, sovit i nio timmar i ett sträck!
Viktigt telefonsamtal.
Frukost.
Kort promenad med hunden.
Konditionen sade dock Mount Everest.
Fastnade vid datorn, med hund i knät.

Folk brukar säga att de klättrar upp efter väggarna när de är hemma.
Inte jag.
Undrar om det beror på att jag ÄR sjuk,
eller att jag gillar att bara vara,
eller att det är en kombination?

Igår kom min dotter hem från badet,
trött, hungrig men med energi.
Slängde sig iväg med min man och handlade.
Tog tag i dammsugaren.
Dammade och var i full gång.
Hon fick liksom igång oss också.
Jag masade mig igenom städning av toalett,
tog mycket längre tid en vanligt.
Sen gjorde hon fruktsallad,
tände ljus,
tog fram saft .....
Där satt hela familjen och
myste på lillördag.
Idag kan jag gå barfota på osmulat golv,
det är verklig lycka för mig.
Hon vet vad som går hem hos en sjuk mor <3

I alla fall har jag en sjuk hund också.
Som får panik med struten.
Hon sparkar på den tills den glider av,
och då skenor hon sen iväg i galopp och gömmer sig.
Min man och dotter har hittat ett alternativ;
en avklippt långkalsong,
för att hon inte ska klia sig på det sydda såret.
Vad har du för alternativt förslag till strut?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0