Svårt

Livet är inte alltid lätt.
Den senaste veckan har jag varit med om olika svårigheter.

Att vara superduperjätteförkyld är i bland svårt
när man har massor med jobb att göra.
Denna vecka skulle jag ju vara en helvecka på jobbet
och kunnat varit effektiv.
Dessutom göra mitt spinningpass.
Men förkylningen gjorde mig däckad i tre dagar.
Ganska svårt att inte vara på benen,
men oj vad nöjd jag var att bara få vara i sängen.
Och livet går ju vidare,
det är ju en mening med allt.

När jag sen är på jobbet
dyker ett så konstigt problem upp
att jag till slut sätter ner foten
för att slippa spekulation, avundsjuka och aggressioner.
Ibland blir ett litet problem en svår situation,
som kräver ett beslut.
Hur svårt kan det va`?
Hur mycket energi kan man lägga på olika situationer?

Min älskade lilla hund opererades i måndags.
Hon blev jättekonstig efter operationen,
kissade inne,
vinglade,
tokspydde,
sov, sov och sov.
Det värkte i mattehjärtat.
Nu verkar hon vara ok,
helst när jag valde bort tratten och
övrig familjen gjorde en kalsongmaggördel till henne.
Svårt att se lilla tysta vännen må dåligt,
men det går ju.

En ung vän hamnade i en paniksituation.
Många tårar och prat under veckan,
där min dotter varit en klippa.
Det har gjort att livet för vännen gått från svartaste sorg,
till ett leende.
Det är också mäktigt att få se när polletten ramlar ner,
med hjälp av visualisering och fokusering,
av det som finns grubblande i huvudet.
Det blir mer begripligt när man få se det från ett annat perspektiv.
Livet är svårt,
men blir lättare när det blir greppbart och
när en vän finns vid sidan.

Har också sett en vuxen förlora vuxenpoäng
genom att agera som en femåring.
Har stått bredvid och
sett hur de som behövt den vuxne,
förlorat hoppet.
När det dock var som svårast,
vaknade femåringen upp,
såg sig själv,
och helt plötsligt agerade utifrån rätt ålder.
Att då stå bredvid och
se de beroendes axlar dala,
är en ynnest
och ger en lättnad i hjärtat.

Livet är svårt på många sätt och
för många människor.
Många har haft det svårt,
men med hjälp av struktur,
turordning och diskussion,
blir framtiden
det enda vi kan se fram emot
och kan påverka.
Det förflutna kan inte vara ogjort,
men har passerat.
Det gäller dock att förhålla sig till
de svåra situationerna på ett visst sätt,
nästa gång de dyker upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0