Natt o Dag

Igår investerade jag i nya glas.
Och jag hade bestämt mig:
NU ska jag köpa mig en egen temugg!
Väl inne på Indiska blev jag tvärsnål;
sjuttio kronor för en mugg, hmmm?
Köpte glasen,
såg förvirrad ut,
så den gulliga arbetande kvinnan,
i butiken,
undrade om hon kunde hjälpa mig.
DÅ såg jag muggen för sextio kronor.
Ljuv musik uppstod!
När jag sen skulle betala,
berättade butikskvinnan för mig
att jag bara måste köpa det goaste teet.
Sagt och gjort,
tesort 43 inhandlades.
Måste säga att ljuv musik uppstod när jag drack
det fantastiska teet ur min fantastiska mugg,
på kvällen.



Nu på morgonen är frukosten lite mer osexig....



Vad det kan skilja från en natt till en ny dag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0