Fredagen

Tidspessimisten jag,
tog med mig "andra frukosten" igår,
när jag skulle till veterinären för att ta stygnen på Decibell.
I samma veva tog jag med mor,
inte till veterinären
utan till närliggande vårdcentral.
Båda besöken var klara på 50 minuter,
jag hade räknat med tre timmar...
minst!

Mor var trött och less,
så hon ville inte fara och fika.
Fick själv hitta ett eget fikaställe och
valde då familjen Lindströms.
Där blev jag lovad frukost,
i utbyte mot att jag gick ut med deras hundar.
(Egentligen tror jag att det var ett straff
för att jag kom och väckte dem klockan nio,
på förmiddagen!)

Sen hann jag med ett förtvivlat krossat hjärta.
Vilket fick mitt hjärta att känna den förkrossade smärtan.

Sen var det dags för dagens träningspass.
Det första på 14 dagar!
Ett spinnlunch-medelpass på Friskis.
Tog det lugnt och njöt av att få träna.
Hem och åt, duschade och levererade mat till dottern.
Tillbaka till Friskis för möte med min underbara spinningfadder Tania.
Vi igenom en massa praktiska saker, passet och annat.
Hann också lyssna igenom mitt pass och
konstatera att det behövs korrigeringar.
Sen var det dags för lite styrka med skivstång.
Oj, vad svag jag blivit på 14 dagar!
Hem och åt, duschade och pratade med dottern,
innan avfärd till Lindströms igen.

Denna gång för en smak av Italien <3
hemmagjord Tiramisu.....
Gudomligt gott!



Ut med hundarna igen innan det var dags för kortspel;
Gin Rummy.
Vilket jag idag fick vinna!
Jippi!
Kan säga att det är mycket sällan
de låter mig vinna.
Jag är så tacksam!

Lycka är också att känna någon som får vinna någe stort,
såsom min kompis som varit på Örnexpo och
vunnit tre kilo chips.
Denna generösa kompis bjöd också av vinsten.



Kvällen slutade med en massa surr om måste-se-filmer och
måste-läsa/lyssna-böcker.

En skön, lång, ledig dag åsså
kommer två nya långa dagar att njuta av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0