Förkylning

I vanliga fall brukar jag vara förkyld ungefär en vecka.
Då genomgår jag ett helt förkylningssymposium,
alltså allt från hängig, febrig, snuvig och hostig.
Men inte denna gång.....

Förra söndagen började jag med ont i halsen,
inte farligt ont alls.
Var pigg efter kl 10.
Måndag halvhängig.
Tisdag var jag på jobbet i två timmar,
osminkad och i träningsoverall,
sen gick jag hem och
låg till fredag morgon.
Ok, i kroppen,
men mina kollegor tyckte att jag var sjuk,
fast jag var frisk,
jämfört med hur jag varit.
Klockan 15 på eftermiddagen var energin slut.
I går gick jag, min man och hund sakta till stan,
kollade på alla aktiviteter där,
(mcåkare fyllde torget,
trailuppvisning,
kulturskolecentrum uppträdde överallt
med dans och musik,
kyrkan var på stan med bön, kaffe och sång,
vid Lyan var det Örnfrakt som firade 40 år
med många aktiviteter och
massor med lastbilar och maskiner)
åt en grillad hamburgare och
gick sakta hem.
SEN kom huvudvärken.
Fick sova en stund.
Jätteslut i kroppen.
Försökte sen med lite vin till maten och
EN varm svartvinbärssaft med whiskey,
innan jag stöp i säng kl 22.
Sov till åtta i morse och tänkte nu!
Gick en 10-minuters runda med hunden,
gick sen in och grät.
Orkar inte någonting,
mer än att ligga!
Känns som om febern kommer och går.

Men ska försöka ta mig ut i alla fall,
för när jag är ute känns det som om
lungornas sjuka luft byts ut.
En lunch ute blir det nog,
där jag kan sitta och
titta och
ta in den friska världen.
Imorgon är jag frisk.....?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0