Bil

Sist jag lånade denna bil,
trodde jag att den höll på att falla i molekyler.
Tills jag kom på att det var musiken som min son hade i bilen.
Igår skjutsade jag i bilen och
bad min dotter att innan hon klev ur,
sätta på radion,
för att undvika skrammeleffekten.
Vad händer då?
Jag fick lyssna på samma tecno-låt från Domsjö ända hem,
cirka 15 minuter!!!!
Det var en loop som bröts med en kvinnoröst som sa "Åh" och
sen kom en bil som tutade två gånger ....
i femton j-vla minuter!!!!!!!!
Nu tycker du att jag skulle ha stängt av radion eller bytt kanal.
Gissa om jag provade!
När jag tryckte på den logiska avstägningsknappen,
fick jag möjlighet att ändra diskanten, bas osv.
Och byta kanal var inte lättare,
jag tom stannade bilen och kollade!
När jag sen kom hem frågade jag sonen.
- Men snälla du, sade han,
det finns en knapp som det står "1-6" på,
den byter du kanalen på.
Logiskt?
Tror inte det,
inte i min generation i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0