Språkförbistringar

När vi for hem från Italien stannade vi till i Frankrikes Charmonix.
Varmt och härligt och fantastisk mat.

 

  

På Crepperian....

 

Det var så fint väder att vi bestämde oss för en promenad till torget
och en kopp kaffe.
Jag var jättekaffesugen!

Jag bestämde mig för en Noisette-kaffe,
efter att diskuterat med Johanna om hur jag skulle säga på franska.
När de kom fram med kaffebrickan fick alla koppar men jag fick ett glas.
Jag tittade och konstaterade att Noisetten var väldigt ljus....



Jag smuttade och konstaterade att jag fått ett glas vitt vin.
Hmmm, hur kunde det komma sig?
Jo, hon trodde att jag sade Rosette,
ett vitt vin,
inte Noisette.
Tobias tyckte att jag skulle dricka upp för jag behövde det nog.
De andra tyckte jag skulle beställa om.
Tordes inte beställa om,
för vad skulle jag då få?

Staden var i alla fall en upplevelse.
  

 



När vi sen skulle åka ut ur staden,
blev vi stoppade av polisen.
Vår chaufför Martin hamnade i en nykterhetskontroll.
TUR att inte han besällde mitt kaffe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0