Kosmisk rättvisa

Igår var jag riktigt arg på en person,
kanske mest på mig själv egentligen och
det gick ut över en annan.
Då fick jag blommor av en tredje person,
som inte visste om att jag varit arg.
Snacka om att det arga försvann och
jag blev lugn och fick energi.
Sen blev jag trött,
så efter resterna till middag fick jag vila,
med min älskade hund.
Ut i friska luften med hund och kära Carina och Jan.
Sen kom den "förlorade sonen" och
tyckte att hans mamma var bäst när hon lekte
här-är-ditt-kylskåp.
Kul med vänner som ger energi.
Sen upptäckte jag dokumentären av Khazar Fatemi;
Där mitt hjärta slår.
Blir sittandes och
allt annat känns som onödigt.
Tankeställare som säger var nöjd, glad och tacksam.
All stress rann av mig och
det blev fokus på sängen och mannen,
det käraste som då fanns i min närhet.... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0