Dörrar

Ibland finns det ingen dörr
ibland finns det många.
Ibland öppnas en lite fort och
jag måste bestämma mig genast.
Ibland öppnas någon på glänt och
jag kan kika in,
bilda mig en uppfattning innan
jag bestämmer mig.
Ibland öppnas en hel korridor på en gång och
tiden är begränsad eller
obegränsad.
Då tiden är knapp,
gäller det att gå på magkänslan,
tänka på sig själv,
blunda och
ge sig av in genom den ena dörren,
in till den okända framtiden.
Efteråt kan man fundera om det var rätt,
men det är det alltid,
för det går inte att backa tiden och
göra om.
Nu är korridoren öppen för mig,
jag tror jag ska singla slant,
inte för att välja,
utan för att hjälpa magkänslan på traven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0