Den 14 juni

Uppe klockan sex.
Åkte med min man till Statoil
för att köpa ÖA och se startlistan till ÖA-golfen.
Gick med hunden hem.
På med tvättmaskin.
Frukost med min far.
Till Kvantum och handlade,
handlade på Lidl.
Hem och packade upp,
bytte tvätt.
Stekte strömming,
kokade potatis och broccoli.
Sov en kvart.
Tog hand om tvätten.
Bakade bröd.
Ut med hunden.
Sydde upp axelbanden på students klänning.
Sydde i en knapp till min fars byxor.
Drack kaffe.
Far dammsög,
jag städade toaletterna och
torkade golven.
Gick på stan och gjorde några inköp för i morgon.
Bland annat osynliga trosor......
Gick hem.
Pappa gjorde blodpalt.

Det har varit guld värd att ha mim pappa här dessa dagar
Vi har sluppit laga middag två dagar i rad och
han fixar en massa saker utan att klaga.
Han har tom lärt sig att blippa med scanner
på Kvantum.

Min man och far for iväg för att skörda lite björk.
Jag satte mig framför tvn.
Lade deg till bröd på jäsning över natten.
Fotbollstittande.
Färgade håret.
Dukade fram.
Allt klart för imorgon.

Just ja, en sak till;
dansa soldansen för i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0