Varmaste dagen

Före sju är ja på Friskis och
kör igenom mitt spinningprogram.
När jag kliver ut vid åtta-tiden är det redan varmt.
Jag går på jobbet och svettas.
Min man och jag äter lunch på balkongen.
Går tillbaka på jobbet och svettas.
Väl hemma igen,
upptäcker jag att glömt ta fram köttfärs.
Medan den tinar i micron,
lägger jag mig i baden-baden,
solar och sover en stund.
Svettas.
Lagar mat,
svettas.
Tar på mig träningskläderna,
tar med mig hunden och
går till Friskis utejympa.
Blir hämtad av min dotter.
Vi far på en sväng på Sommarvågen i hamnen.
Åker hem.
Ska se Sommar Ernst,
börjar också att se honom och
får sen lust att baka bullar.
Den varmaste dagen på året,
ställer sig Ulrika och bakar bullar.
Värt allting när sen min man och dotter,
sitter vid köksbordet och njuter.
Nöjd i säng vid halv elva.
En härlig varm sommardag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0