Min golfvecka

Ju mer jag tränar ju mer tur har jag
lär Ingmar Stenmark ha sagt
Ju mer golf jag spelar, ju mer tur har jag,
ett samband?
 
I år har jag gett mig den på att jag måste få till det och
kunna komma under 24 i handikapp.
Jag kan alla slag,
men det gäller att få dem hela vägen liksom.
Jag är fortfarande så pass höghandikappad
så jag får göra misstag.
I fjol var målet att håla ut
"innan slagen tog slut"
Det är mer en regel i år och
det känns stabilt.
 
I tisdags tvingade jag min man ut på Puttom för att spela tisdagstävling
en vanlig slagtävling.
Vi räknar alla slag,
och drar sen bort de slag som är berättigade efter mitt handikapp och
banans slope.
Han tävlade inte,
men jag var med.
I onsdags spelade jag Ångermanlands Ladies Cup med Åsa B,
en två-manna-scramble.
Det går ut på att man slår ut båda två,
sen slår man från den enes boll båda två.
Alltså jag slår på min boll hela tiden
men kan få flytta den till min motspelares läge,
om det är bättre.
Kul men lite svårt.
 
 
I torsdags var det TF-ventilations tävling på Veckefjärden,
poängbogey för oss i C-klassen.
Du får ett visst antal poäng uträknat efter hur många slag du har på banan.
I fredags var det Cross-tävling på Veckefjärden,
poängbogey för oss i C-klassen.
Cross är ett svenskt företag som säljer golfkläder.
 
Igår hände något mäktigt.
En av mina medspelare gjorde en eagle.
Det vill säga;
du får slå i bollen på fyra slag,
då gör du ett par,
han slog i den på två,
ett hål på cirka 300 meter.
WOW!
 
Det är Jens, i vitt, som precis chippat bollen i kopp,
ungefär därifrån han står.
Håkan, i svart, är på väg till sin boll för att putta.
 
Hur har det då gott för mig på min golfvecka?
Resultatet ser ut så här:
Tisdagstävlingen; 2a på 70 slag
ÅLC-lagtävlingen; 3a på 67 slag(efter i mina ögon två proffspar)
TF-ventilation; 1a på 41 poäng
Crosstävlingen; 1a på 39 poäng.
 
Det går bra nu, bollar rullar i.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0