Nyårsdagen

Det var skönt att gå hem i vinterlandskapet,
även om klockan var 03.00 när vi kom hem.
Min alerta man fixade frukost klockan 11 och
sen satte jag igång;
julen skulle ut och
så skedde under hela dagen.
Fattar inte att det tar två veckor typ
att komma till det totala julpyntet.
Men det tar bara en dag att få bort det.
Lika älskvärt som att ta fram det
är det lika rent och fräscht att ta bort det.
Just i år tycker jag dock att det ser konstigt ut
att ha kvar granen,
men den får vara kvar en stund till.
Kunde inte kasta de två julstjärnorna
som jag köpt för 25 kr.
De är fortfarande underbart söta.
Efter bortplocket väntade hemgjord pizza och tvn.
Lyckades också med ett par avsnitt av SATC med dottern.
Somnade ovaggad
fast jag inte varit utanför husets väggar på hela dagen.
Ville kanske inte vakna upp i morse
till regnet som öser ner och
lägger sig under fem centimeter blötsnö.

Ljuva 2012 har gjort entré!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0