Musik

Flickrummet, bandspelare, Tracks och favvolåten.
Låten som spelades så många gånger,
att jag till slut fick ha hörlurar på.
Då hörde de i alla fall bara kareoke-versionen.
Men hur är det idag?
Vilken är min favvolåt idag?
Vilket album längtar jag efter idag?
Funderar och kommer på
att jag blir lycklig när jag hör min låt på radion,
så där random alltså slumpvis utan kontroll.
Alltså jag bestämmer inte själv när jag vill lyssna,
på just min favvomusik.
Och det blir ju sällan samma artist idag heller,
med Spotify.
Där är det också random och
val av olika favvolåtar.
Men upplever endå att när jag hör en låt på Spotify,
då vill jag gärna byta ganska fort,
för då har jag börjat längta efter annan artist eller låt.
Konstigt eller tidens tecken?
Fort fram,
sök där du står,
lyssna på det du vill just nu,
vänta inte när du kan välja.
Spotify och Google....
inte vänta!
Tidsålderns tecken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0